W zakładce przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne z całego Mazowsza, które przystąpiły do I edycji WM. Wkrótce zamieścimy nową listę uczestników.

Więcej...

Nauczycieli uczestniczących w Projekcie zapraszamy do korzystania z bazy ze scenariuszami, według których prowadzone są zajęcia dla dzieci i lekcje dla uczniów. Uwaga! Dostęp do scenariuszy tylko po wprowadzeniu hasła!

Więcej...

Szkolenia dla nauczycieli prowadzą trenerzy Projektu – nauczyciele konsultanci MSCDN. Doskonale przygotowani i kompetentni udzielają porad i wskazówek dotyczących stosowania narzędzi TOC.

 

Więcej...

Artykuły

Te zajęcia były KOSMICZNE! Dosłownie i w przenośni. Pięciolatki z Miejskiego Przedszkola nr 34 w Płocku rozwijały umiejętność logicznego myślenia i wzbogaciły słownik o wyrazy związane z kosmosem z pomocą gałązki TOC oraz kosmicznego przyjaciela Egona.

Czytaj więcej: Zasypianka z ufoludkiem

To musi być nie lada frajda, gdy można od podstaw wymyślić arcyciekawą grę i wspólnie ustalić jej zasady. Tak właśnie zrobiły sześciolatki z Miejskiego Przedszkola nr 34 w Płocku. Pomocne okazało się nasze niezastąpione drzewko ambitnego celu.

Czytaj więcej: W zwierzątkowie

Czterolatki z Przedszkola Samorządowego im. Króla Maciusia Pierwszego w Gąbinie rozwijały umiejętność logicznego myślenia z pomocą nieroztropnych małych piesków i narzędzia TOC.

Czytaj więcej: Trzy niegrzeczne pieski i gałązka logiczna

Zamiast kłócić się o zabawki lepiej rozwiązać konflikt logicznie i skutecznie, tak, aby każda ze zwaśnionych stron była usatysfakcjonowana. To wprawdzie dosyć trudne, ale nie niemożliwe. Przekonały się o tym czterolatki z Miejskiego Przedszkola nr 34 w Płocku, które dzięki chmurce TOC uczą się bawić bez zbędnych awantur.

Czytaj więcej: Łopatka kością niezgody

Czym jest agresja i co ją wywołuje oraz dlaczego warto postawić na przyjaźń wiedzą już uczniowie klasy III Szkoły Podstawowej nr 12 w Płocku. Podczas zajęć z wykorzystaniem logicznej gałązki rozwijali m.in. umiejętność przewidywana konsekwencji działania i podejmowanych decyzji oraz oceny zachowania innych osób.

Czytaj więcej: O agresji i przyjaźni