W zakładce przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne z całego Mazowsza, które przystąpiły do I edycji WM. Wkrótce zamieścimy nową listę uczestników.

Więcej...

Nauczycieli uczestniczących w Projekcie zapraszamy do korzystania z bazy ze scenariuszami, według których prowadzone są zajęcia dla dzieci i lekcje dla uczniów. Uwaga! Dostęp do scenariuszy tylko po wprowadzeniu hasła!

Więcej...

Szkolenia dla nauczycieli prowadzą trenerzy Projektu – nauczyciele konsultanci MSCDN. Doskonale przygotowani i kompetentni udzielają porad i wskazówek dotyczących stosowania narzędzi TOC.

 

Więcej...

Chmurka serwowana po włosku

Pierwsza lekcja Italiana z wykorzystaniem chmurki TOC odbyła się w Zespole Szkół nr 6 w Płocku. Uczniowie trzeciej klasy gimnazjum próbowali rozwiązać niełatwy problem - grać czy nie grać w gry komputerowe. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że wszystkie żądania i potrzeby musieli napisać i opowiedzieć w języku włoskim.

Jeśli wstukamy w wyszukiwarce Google hasło: "pokolenie Z", pierwsza informacją, która się pojawi, brzmi: "Młodzi z generacji "Z" żyją w świecie wirtualnym i mimo swojej otwartości nie do końca rozumieją świat realny." czy to prawda? Czy osoby urodzone po 1990 r. rzeczywiście mają problem z odróżnieniem świata realnego od wirtualnego? Okazuje się, że to nie prawda. Gimnazjaliści z Jagiellonki mają świadomość konsekwencji wynikających z ciągłego przebywania w Internecie i/lub grania w gry komputerowe. Potrafią dostrzec zarówno korzyści, jak i zagrożenia.

Warto było usłyszeć ich argumenty za i przeciw oraz wysłuchać propozycji rozwiązania problemu: zawsze grać zgodnie z zasadami i korzystając z legalnych źródeł, zakupić wygodne krzesło, które nie będzie deformowało sylwetki, unikać gier bazujących na agresywnych zachowaniach, być bardziej wyczulonym  na przemoc i kontrolować czas spędzany przed monitorem.

Lekcję poprowadziła Pani Sylwia Czermak. Dziękujemy!