W zakładce przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne z całego Mazowsza, które przystąpiły do I edycji WM. Wkrótce zamieścimy nową listę uczestników.

Więcej...

Nauczycieli uczestniczących w Projekcie zapraszamy do korzystania z bazy ze scenariuszami, według których prowadzone są zajęcia dla dzieci i lekcje dla uczniów. Uwaga! Dostęp do scenariuszy tylko po wprowadzeniu hasła!

Więcej...

Szkolenia dla nauczycieli prowadzą trenerzy Projektu – nauczyciele konsultanci MSCDN. Doskonale przygotowani i kompetentni udzielają porad i wskazówek dotyczących stosowania narzędzi TOC.

 

Więcej...

Idealna szkoła według uczniów ZS im. Bergerowej w Płocku

Zbyt krótka przerwa śniadaniowa, stare komputery i brak szkolnego sklepiku to według uczniów pierwszej klasy technikum z Zespołu Szkół im. L. Bergerowej w Płocku przeszkody, nad którymi warto popracować, by ich szkoła była idealna. Podczas lekcji otwartej z języka angielskiego skrupulatnie wymienili wszystkie ograniczenia i zaproponowali sposoby ich pokonania. Niełatwe zadanie ułatwiło drzewko ambitnego celu.

Lekcję "Our ideal school" poprowadziła Pani Magdalena Kijek, nauczycielka angielskiego i uczestniczka naszego projektu. Na wstępie uczniowie obejrzeli film prezentujący sposób funkcjonowania japońskiej szkoły i jednocześnie notowali zalety i wady azjatyckiej placówki. Następnie sami stworzyli listę problemów stojących na przeszkodzie wykreowania idealnej placówki. Z pomocą drzewka ambitnego celu wymienili przeszkody, opracowali cele pośrednie i sformułowali bezpośrednie działania zmierzające do uatrakcyjnienia ich szkoły. Na zakończenie przedstawili swoje pomysły obecnej na lekcji Pani wicedyrektor Elżbiecie Milewskiej, nauczycielce angielskiego oraz koordynatorom projektu "Włącz myślenie".

Na pierwszy rzut oka było widać, że uczniowie dobrze znają narzędzia TOC i chętnie się nimi posługują. Teraz warto wprowadzić wypracowane podczas zajęć słowa w czyn, bo jak wiadomo dla chcącego nic trudnego! Dziękujemy za kolejną lekcję i życzymy szybkiego osiągnięcia zamierzonego celu!

Koordynatorem komponentu jezykowego jest Pani Aneta Gładys, nauczyciel konsultant MSCDN Wydział w Płocku.