W zakładce przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne z całego Mazowsza, które przystąpiły do I edycji WM. Wkrótce zamieścimy nową listę uczestników.

Więcej...

Nauczycieli uczestniczących w Projekcie zapraszamy do korzystania z bazy ze scenariuszami, według których prowadzone są zajęcia dla dzieci i lekcje dla uczniów. Uwaga! Dostęp do scenariuszy tylko po wprowadzeniu hasła!

Więcej...

Szkolenia dla nauczycieli prowadzą trenerzy Projektu – nauczyciele konsultanci MSCDN. Doskonale przygotowani i kompetentni udzielają porad i wskazówek dotyczących stosowania narzędzi TOC.

 

Więcej...

Łopatka kością niezgody

Zamiast kłócić się o zabawki lepiej rozwiązać konflikt logicznie i skutecznie, tak, aby każda ze zwaśnionych stron była usatysfakcjonowana. To wprawdzie dosyć trudne, ale nie niemożliwe. Przekonały się o tym czterolatki z Miejskiego Przedszkola nr 34 w Płocku, które dzięki chmurce TOC uczą się bawić bez zbędnych awantur.

Czytaj więcej...

Trzy niegrzeczne pieski i gałązka logiczna

Czterolatki z Przedszkola Samorządowego im. Króla Maciusia Pierwszego w Gąbinie rozwijały umiejętność logicznego myślenia z pomocą nieroztropnych małych piesków i narzędzia TOC.

Czytaj więcej...

O agresji i przyjaźni

Czym jest agresja i co ją wywołuje oraz dlaczego warto postawić na przyjaźń wiedzą już uczniowie klasy III Szkoły Podstawowej nr 12 w Płocku. Podczas zajęć z wykorzystaniem logicznej gałązki rozwijali m.in. umiejętność przewidywana konsekwencji działania i podejmowanych decyzji oraz oceny zachowania innych osób.

Czytaj więcej...

Mieszkańcy kolorowej łąki

Żaden motyl napotkany podczas letniej wyprawy nie jest już tajemnicą dla uczniów klasy I b z Zespołu Szkół w Wielgolesie. Jeszcze przed wakacjami  poznali fazy jego rozwoju dzięki gałązce logicznej.

Czytaj więcej...

Jak"stworzyć" własną książkę?

Trzylatki potrafią już bardzo wiele! Dowód? Przedszkolaki z Miejskiego Przedszkola nr 34 w Płocku wiedzą jak wykonać własną książkę i nie wahają się tej wiedzy użyć!

Czytaj więcej...

Kosmiczna wyprawa małych płocczan

Pięciolatki z Miejskiego Przedszkola Nr 34 w Płocku wymyśliły nie lada wyprawę. Co tam Toruń, Kraków, Rzym...Oni chcą polecieć w kosmos i już! Lot na razie zaimprowizowali w przedszkolnym teatrzyku, ale za kilkanaście lat, wyposażeni w umiejętności logicznego myślenia i sprawnego planowania, kto wie dokąd dotrą?

Czytaj więcej...

Zamiast chatki z piernika sklep mięsny

Kolejne pomysły na rozwiązanie konfliktu między czarownicą a Jasiem i Małgosią znalazły dzieci z Przedszkola Niepublicznego Modrzewiowa w Płocku. Maluchy doskonale rozumieją bajkowe rodzeństwo, ale potrafią dostrzec również potrzeby czarownicy. Proponują np. by zamienić słodką chatkę w sklep mięsny. Dzięki temu czarownica sama naje się do syta, a biedne dzieci nie będą wystawiane na pokuszenie pierników, lizaków i innych smakołyków. Szkoda, że Bracia Grimm tego nie widzą...Laughing

Czytaj więcej...

Dobra atmosfera na lekcji

"Poprawa zachowania i relacji w naszej klasie - praca metodą TOC" to tytuł scenariusza lekcji, która odbyła się w klasie V Szkoły Podstawowej nr 6 w Mińsku Mazowieckim.Uczniowie poznali kolejne możliwości wykorzystania drzewka ambitnego celu.

Czytaj więcej...

Bohater dobry czy zły?

Czerwony Kapturek i chmurka TOC to duet doskonały - uczą dzieci odróżniania dobra od zła oraz trudnej sztuki rozwiązywania konfliktów. Nic dziwnego, ze jest tak popularny w przedszkolach. Doskonale znaną bajkę i narzędzie TOC poznały już m.in. dzieci z Przedszkola Samorządowego im. Króla Maciusia Pierwszego w Gąbinie.

Czytaj więcej...

Takie sobie "brzechwowanie"

Jak "brzechwować", to tylko z mamą, tatą - tak stwierdziły "Krasnoludki", czyli czyli uczniowie z klasy I teatralnej ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Ciechanowie i z pomocą swojej wychowawczyni oraz drzewka ambitnego celu zorganizowały "Takie sobie brzechwowanie z MAMĄ, TATĄ w Dniu Teatru".

Czytaj więcej...

Bal na łące

Lato w pełni, słońce mocno grzeje, może warto wybrać się na łąkę i wyprawić tam wieeelki bal? Pomocą służą czterolatki z Miejskiego Przedszkola nr 34 w Płocku, które taki bal już wyprawiły, więc plan działania mają opracowany do perfekcji. W tajemnicy zdradzają, że pomogła im w tym Pani oraz drzewko ambitnego celu:-)

Czytaj więcej...

TOCuś w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej

Uwaga! W związku z licznymi pytaniami informujemy, że nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej mogą wziąć udział w komponencie przedszkolnym/wczesnoszkolnym lub wychowawczym. Tytuł 12- lub 24 - godzinnego szkolenia w ramach pierwszego komponentu brzmi: "TOCuś w przedszkolu/klasach młodszych, czyli jak uczyć przez zabawę. Szkolenie dla nauczycieli przedszkoli/edukacji wczesnoszkolnej", tytuł drugiego szkolenia: Jak wychowywać bez porażek. Szkolenie dla wychowawców, pedagogów, psychologów". Zapraszamy!

Czytaj więcej...

Mali ogrodnicy z Mińska Mazowieckiego

Jak założyć hodowlę fasoli? Po pierwsze i najważniejsze - musimy określić listę przeszkód i rozwiązań na drzewku ambitnego celu. Tak jak zrobiły to pięciolatki z Zespołu Szkół Miejskich nr 1 w Mińsku Mazowieckim.

Czytaj więcej...

Wróbelek Elemelek na gałązce logicznej

Kolejne zajęcia z wykorzystaniem narzędzi TOC odbyły się w Zespole Oświatowym im. Marianny Frąckowiak w Skibniewie. Przedszkolaki doskonaliły myślenie przyczynowo skutkowe analizując za pomocą logicznej gałązki opowiadanie o "Wróbelku Elemelku, pustym brzuszku i rondelku".

Czytaj więcej...

Trzylatki i sukania dla mamy

Jaki prezent zachwyciłby mamę w jej święto? Hmmm...Może suknia szyta na miarę? Nie za długa, nie za krótka, lecz w sam raz na pewno sprawiłaby jej dużo radości. Trzylatki z Przedszkola nr 9 w Siedlcach już wiedzą, kto może taką suknię przygotować. Z pomocą logicznej gałązki poznały pracę krawcowej i etapy powstawania ubrań.

Czytaj więcej...

Baba Jaga i przedszkolaki ze Skibniewa

Jaś, Małgosia, Baba Jaga i logiczna gałązka, bohaterowie bajki braci Grimm pomogli przedszkolakom z Zespołu Oświatowego im. Marianny Frąckowiak w Skibniewie rozwijać logiczne myślenie.

Czytaj więcej...

Najbardziej przedsiębiorczy gimnazjaliści pochodzą z Płocka, a pingwiny z Madagaskaru :-)

„Moja wymarzona szkoła” już istnieje! Uczniowie z Gimnazjum nr 5 w Płocku, pomysłodawcy placu dydaktycznego przy budynku swojej szkoły nie kryli dumy, kiedy sam Prezydent Miasta Płocka uczestniczył w uroczystym otwarciu, a wydarzenie relacjonowało kilkunastu fotoreporterów. Nic dziwnego! Gimnazjalistom udało się zdobyć 270 tys. zł z Budżetu Obywatelskiego Miasta Płocka na budowę imponujących pomocy dydaktycznych pod chmurką. W realizacji marzenia pomocne okazały się narzędzia TOC, które uczniowie poznali w ramach naszego projektu M-R-W. Gratulujemy sukcesu!

Czytaj więcej...

Jaś i Małgosia pomagają dzieciom rozwijać logiczne myślenie

Bajka o Jasiu i Małgosi była tematem przewodnim zajęć otwartych z wykorzystaniem logicznej gałązki, które zorganizowała i poprowadziła Pani Elżbieta Derlicka z Zespołu Oświatowego w Skibniewie.

Czytaj więcej...

Pszczoły, mrówki i czterolatki ze Skibniewa

Kolejne zajęcia otwarte odbyły się w Zespole Oświatowmy im. Marianny Frąckowiak w Skibniewie. Poprowadziła je Pani Lidia Wierzbicka.  Mali odkrywcy przy pomocy logicznej gałązki analizowały działalność mrówek i pszczół, które przynoszą wiele pożytku człowiekowi.

Czytaj więcej...

Skąd się biorą płaszcze? - zajęcia z TOC dla trzylatków

"Ola u krawcowej" - to temat przewodni zajęć otwartych, które zorganizowała Pani Natalia Kafara, nauczycielka z  Niepublicznego Przedszkola „Tęczowe Przedszkole” w Siedlcach. Trzylatki, które uczestniczyły w zajęciach rozwijały sprawność językową oraz myślenie przyczynowo - skutkowe. Pomocą służyła logiczna gałązka.

Czytaj więcej...

Ambitny portret Pani Wiosny

Jak wykonać portret Pani Wiosny? Najlepiej z pomocą drzewka ambitnego celu, tak jak zrobiły to sześciolatki z Zespołu Szkół Miejskich nr 1 w Mińsku Mazowieckim.

Czytaj więcej...

Zaczarowana żaba, Ala i Adam

Znane przysłowie "Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe" oraz gałązka logiczna pomogły pierwszoklasistom ze Szkoły Podstawowej w Starej Niedziałce odróżniać dobro od zła oraz zrozumieć, że bardzo łatwo można komuś sprawić przykrość.

Czytaj więcej...

Jak pokonać lenistwo?

Brak czasu, warunków, lenistwo - powodów, by nie uczyć się języka angielskiego jest mnóstwo. Czas to zmienić! Weźmy przykład z uczniów klasy VI Szkoły Podstawowej w Starej Niedziałce, którzy opracowali drzewko ambitnego celu: chcę nauczyć się mówić po angielsku.

Czytaj więcej...

Login i hasło to moja tajemnica

Internet to źródło doskonałej zabawy, ale również mnóstwa zagrożeń. Sztuką jest nauczyć się mądrze z niego korzystać, tak jak zrobili to uczniowie klasy III a i III b ze Szkoły Podstawowej w Starej Niedziałce. Pomogło im w tym drzewko ambitnego celu.

Czytaj więcej...